Attaching the files to your ticket
– Once you have prepared the files, please attach it to your ticket. To do this, please use the button Add Files, as seen below, and select the files you have prepared. Note that there’s 5Mb limit on the size of the attachments.
Generating the dxdiag
In order to prepare a DxDiag file please follow the steps below:
– Hold down the Windows key on the keyboard and press R.- On the screen you should see a window named Run. In this window type dxdiag, as seen below:
– After pressing the OK button you will see a new window called DirectX Diagnostic Tool. – In the window press the Save button, and save it to the Desktop, as seen below:
How do i attach a dxdiag and msinfo file from my pc?
The DXDiag and MSinfo files provide a written, comprehensive view of your hardware, system components, and software environments. Providing these files to our agents can expedite the support process by giving us information about what your PC setup is like.
To create the DxDiag.txt
- Go to Start > Run and type ‘dxdiag’ (without quotes please) in the ‘Open’ field and press OK button
- Wait for ‘green’ progress bar to finish loading and then press the ‘Save All Information…’’ button
- Name the file with some useful info, like your name and the date, and save it where you can find it, like the Desktop, by pressing the ‘Save’ button
- Press the ‘Exit’ button to quit this application
Export a MSInfo report:
- Go to Start > Run and type ‘msinfo32’ (without quotes please) in the ‘Open’ field and press OK button
- When the ‘System Information’ window is open, click on ‘File’ in the top toolbar and select the ‘Export…’ option
- Name the file with some useful info, like your name and the date, and save it where you can find it, like the Desktop, by pressing the ‘Save’ button
- The export process can take a few moments, so please wait for the progress bar to finish, and then you can close this application
Directly Adding to Support Ticket:
- Adding files directly to your ticket is pretty simple. When you initially file your help request, there’s an option at the bottom of the screen to add an attachment.
- Just click on the “Add File” text to do so.
- In every email you receive from 2K Support, there’s a link to your ticket (following this text: “If you want to review the status of this request and/or add additional comments, simply follow the link below. You may also respond directly to this email; your comments will be added to the ticket”).
- If you go to that link, click on the support ticket and then the “Add File” link at the bottom of the screen.
Be sure to include a detailed description of the problem you are having and the text of any detailed error messages that appear.
It will also help us if you can send a screenshot of the error message with the created files.
Как узнать информацию о компьютере при помощи dxdiag
Если вы играете на ПК и в игре происходят сбои, торможение или графические неполадки, дело может быть в следующем:
- ваш компьютер не соответствует минимальным системным требованиям игры;
- необходимо обновить драйверы видеокарты.
Это не единственные возможные причины некорректной работы игры, но при возникновении подобной проблемы в первую очередь стоит проверить аппаратное обеспечение.
Самый простой способ проверить аппаратное обеспечение вашего компьютера — воспользоваться средством диагностики DxDiag.
Какие диагностические файлы решат технические проблемы на пк?
Вопрос: какие сведения мне необходимо предоставить и какие диагностические файлы, чтобы помочь специалистам службы поддержки решить мою проблему?
Ответ: для диагностики и решения проблем на персональном компьютере с системой Windows нам понадобятся следующие файлы:
Файл DXDiag:
- Одновременно нажмите кнопки Windows и R
- Введите dxdiag и нажмите Enter
- Подождите окончания загрузки
- Нажмите кнопку “Сохранить все” (Save All) внизу экрана
- Сохраните все файлы как “dxdiag.txt” в удобном для вас месте
- Нажмите кнопку “Выход”, чтобы закрыть приложение
Файл MSInfo:
- Одновременно нажмите кнопки Windows и R
- Введите msinfo32 и нажмите Enter
- Должно открыться окно с системной информацией
- Нажмите на файл на верхней панели и выберите функцию “Экспорт” (Export)
- Сохраните все файлы как “msinfo32.txt” в удобном для вас месте
- Подождите, пока индикатор выполнения не закончится, это может занять несколько минут
- Закройте окно
Файл launcher.log, создаваемый Rockstar Games Launcher:
- Если вы пользуетесь приложением Rockstar Games Launcher, пожалуйста приложите также и его диагностический файл launcher.log
- Файл “launcher.log” по умолчанию находится в каталоге ДокументыRockstar Games
(пример: ДокументыRockstar GamesLauncherlauncher.log)
Файл prelauncher.log, создаваемый Rockstar Games Launcher:
- Если вы пользуетесь приложением Rockstar Games Launcher, но оно не запускается, пожалуйста дополнительно пришлите его диагностический файл prelauncher.log
- Файл “prelauncher.log” по умолчанию находится в каталоге ДокументыRockstar Games
(пример: ДокументыRockstar GamesLauncherprelauncher.log)
Файл launcher.log от соответствующей игры:
- Если вы не пользуетесь приложением Rockstar Games Launcher, пожалуйста приложите диагностический файл launcher.log из каталога соответствующей игры:
- Файл “launcher.log” по умолчанию находится в каталоге ДокументыRockstar Games
(пример: ДокументыRockstar GamesGTAV)
Информация об ошибках:
Если вы видите код ошибки или сообщение, попробуйте записать или сохранить изображение.
В зависимости от того, где отображается ошибка, вы можете зафиксировать ее, воспользовавшись любым способом из перечисленных ниже: